En bild du tog när du kände dig sorgsen

Den här var faktiskt svår. Jag fotar inte så ofta när jag känner mig sorgsen, det är inte riktigt sånt jag vill minnas antar jag. Det låter ju fånigt, men ändå. Den här bilden tog jag när vi gick ned från fjället sista gången för sommarsäsongen. Det är ju alltid skönt att avsluta en säsong på topp, och att få leva lite ”normalliv” efter intensivt jobbande. Men det är ändå sorgligt att gå ifrån sitt hem och veta att man inte kommer vara tillbaks förrän väldigt sent. Och så oroar man sig lite i vilket skick det kommer vara när man ses igen… En vägg kan ha blåst sönder, det kan ha drivit in snö (kan säger jag, men jag menar att det kommer ha hänt), det kan bo något djur i garaget. Mja, sånt vanligt.
DSC_0038Den här bilden tog jag då jag vänt mig om mot stationen och sa: kolla hit! Och i samma stund snubblade jag baklänges på en sten pga min hund drog i kopplet samtidigt som jag snorde mig! Så det här är alltså när jag ligger blöt på backen och de ska hjälpa mig upp…

Det här är lucka 4 i Emily Dahls julkalender!

Lämna en kommentar